Main menu

Czym jest oferta?

Wielu z nas wielokrotnie zastanawiało się nad sposobem zaprezentowania oferty swoich usług czy produktów do sprzedaży przyszłym nabywcom. Polskie ustawodawstwo dość restrykcyjnie traktuje próby nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem. Pierwszą kwestią, którą należy rozstrzygnąć przy przygotowaniu prezentacji wachlarza naszych możliwości jest wybór formy takiej prezentacji.

Najczęściej nasuwa nam się nazwa oferta. Jednakże nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, co oferta zgodnie z przepisami prawa, oznacza. Oferta ujęta w przepisach kodeksu cywilnego, jest stanowczą propozycją zawarcia umowy kierowaną do drugiej strony. Zawiera ona już istotne postanowienia przyszłej umowy. Traktowana jest jak oświadczenie woli. Co ważne, jest wiążąca dla składającego ofertę. To nie sama nazwa decyduje o tym czy uznamy oświadczenie woli za ofertę. Decyduje o tym treść. Zgodnie z przepisami k.c. wszelkie propozycje niestanowcze lub niepełne mogą zostać zakwalifikowane jako zaproszenie do zawarcia umowy, a nie jako oferta.

Istnieje zasada nieodwołalności oferty.

Przy składaniu propozycji do zapoznania się z działalnością naszej firmy warto także znać pojęcie informacji handlowej. Informacja handlowa uregulowana została w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Co ważne wskazana ustawa reguluje nam po części kwestię uzyskania zgody na otrzymanie takiej informacji. Bezsprzecznie taką zgodę należy uzyskać od osób fizycznych, do których chcemy skierować naszą propozycję.

Ustawą, która reguluje zagadnienia konieczności uzyskania zgody od potencjalnego klienta jest także ustawa prawo telekomunikacyjne, gdzie spotykamy się z pojęciem marketingu bezpośredniego, które to związane jest właśnie z omawianymi zgodami.

Zawiłe zagadnienia związane z reklamą usług/produktów można rozstrzygać jedynie w ukonkretyzowanych przypadkach.

  •   +48 601 92 08 36
  •   biuro@adwokat-iskowron.pl
  •   ul. 3 maja 30/3, 35-030 Rzeszów